کد مطلب: 205502
يک جراح و چشم‌پزشک:
درگيري در بيماري‌هاي ويروسي، تک‌چشمي و در حساسيت‌ها، دوچشمي است
تاریخ انتشار : 1401/01/27 09:39:39
نمایش : 840
يک جراح و چشم‌پزشک گفت: در عفونت‌هاي ويروسي درگيري‌ها تک‌چشمي است و بعدها درگيري چشم دوم مطرح مي‌شود، درحالي که در حساسيت‌ها درگيري دوطرفه است.
به گزارش هفت چشمه، عزيزي جراح و چشم پزشک در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: علائم حساسيت‌هاي چشمي با بقيه درگيري‌هاي چشم تا حدود بسياري هم‌پوشاني دارند.
 
وي با بيان اينکه قرمزي چشم، اشک‌ريزش، خارش چشم، ترشحات، ورم پلک، تغييرات پوست روي پلک، ازجمله علائم حساسيت‌هاي چشمي بوده و اين درحالي است که طيف گسترده‌اي از بيماري‌ها ممکن است اين علائم را ايجاد کنند تصريح کرد: چيزي که تا حدود بسياري ما را به سمت آلرژيک به‌عنوان علائم پيش مي‌برد، خارش است و اين عارضه نشان از آن دارد که پروسه حساسيت آغاز شده است.
 
عزيزي ادامه داد: متناسب با اين علائم يکسري مسائل ديگري هم هست که خود چشم‌پزشک تشخيص مي‌دهد، در کنار علائم چشمي همواره علائم سيستميک هم بايد مدنظر قرار گيرد، قطعا بيماري که علائم تنفسي، بدن‌درد و درگيري چشم دارد مشکوک به ابتلا به عفونت‌هاي ويروسي مانند اميکرون است.
 
اين جراح و چشم پزشک بيان داشت: در عفونت‌هاي ويروسي درگيري‌ها تک‌چشمي است و بعدها درگيري چشم دوم مطرح مي‌شود، درحالي که در حساسيت‌ها درگيري دوطرفه است.
 
 وي با اشاره به اينکه حساسيت‌هاي چشمي انواع مختلفي دارند خاطرنشان کرد: برخي از حساسيت‌ها فصلي بوده که فقط در فصل خاصي وجود دارند، برخي ديگر حساسيت دائمي هستند که معمولا افراد در طول سال با آن‌ها درگير هستند اما يکسري از حساسيت‌هاي چشمي وجود دارد که در بچه‌هاي بين سن پنج تا 15 سال وجود دارد و در فصول گرم شايع شده و درگيري قرنيه در آن‌ها وجود دارد و اگر به درستي درمان نشوند عوارض منجربه کاهش ديد در آن‌ها مي‌شود.
 
اين جراح و چشم‌ پزشک گفت: نوع ديگري از حساسيت‌ها معمولا در بزرگسالان و در فصل زمستان بيشتر ديده مي‌شود و ممکن است مزمن شود، همچنين بيماراني که لنز تماسي استفاده مي‌کنند ممکن است به اين نوع لنز حساسيت نشان دهند.
 
عزيزي با تاکيد بر اينکه علائم در همه انواع حساسيت‌ها يکي است اما نوع معاينات در آن‌ها متفاوت بوده عنوان داشت: اگر در حساسيت‌هاي چشمي ترشحات خاصي وجود داشته باشد، الزاما يک بيماري خاص نيست اما وجود ترشحات چرکي به نفع بيماري‌هاي باکتريال است.
 
وي اذعان داشت: تب يونجه نوع حاد حساسيت چشمي است و با درمان رفع مي‌شود و جزء عوامل غيرمزمن بوده اما حساسيت‌هاي فصلي ورنال در افراد داراي زمينه ژنتيکي و در فصل گرم اتفاق مي‌افتد و در اين افراد درگيري پلک به حالت زايئات بزرگ بوده و تورم پلک در آن‌ها رخ مي‌دهد، در اين افراد درگيري زخم قرنيه هم ديده مي‌شود و بيمار معمولا با درمان مناسب خودبه‌خود بهبود مي‌يابند.
 
اين جراح و چشم پزشک بيان داشت: از آنجايي که حساسيت‌هاي چشمي درگيري قرنيه ايجاد مي‌کنند ممکن است باعث کاهش ديد چشم شده و بيماراني که خيلي خارش دارند و مجبور به ماساژ چشم هستند، مستعد ابتلا به قوز قرنيه بوده و در موارد خاصي در آن‌ها زخم قرنيه رخ مي‌دهد و احتمال بروز خشکي چشم ممکن است به‌صورت ثانويه و حساسيت‌هاي چشمي در آن‌ها بالا است، افزايش ضخامت پوست پلک که آزاردهنده است و حرکات پلک را کاهش مي‌دهد در آن‌ها واقع مي‌شود و درصورت عدم درمان درست بروز مي‌کنند.
 
عزيزي يادآور شد: يکي از بيماري‌هايي که ثانويه به حساسيت‌هاي چشمي اتفاق مي‌افتد عفونت‌هاي باکتريال يا ويروسي است که دراثر دست‌کاري رخ مي‌دهد و بيمار مستعد اين عفونت‌ها مي‌شوند.
 
وي گفت: توصيه براي درمان اين است که تا جايي که ممکن است بيمار از عوامل محرک دوري کند، اما کمپرس سرد هم تاثير بالايي دارد.
 
انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg